دکوراسیون منزل

دیزاین داخلی

دکوراسیون منزل

دیزاین داخلی

تکنیک های ساده، برای ست کردن فرش و مبل

 اگر با اصول هماهنگ سازی مبلمان و وسایل، آشنایی داشته باشید، می توانید یک ست زیبا با هماهنگی کامل ایجاد نمایید. تکنیک های مختلفی وجود دارد که می تواند در ست کردن مبل و فرش به شما کمک کند.

اطلاعات کامل درباره چیدمان وسایل منزل کمک می کند تا دکوراسیون گرم و دلنشینی داشته باشید. در انتخاب فرش و مبل سلایق و نظرات مختلفی در این زمینه وجود دارد البته در انتخاب رنگ فرش و مبل باید به گزینه هایی همچون رنگ دیوار و رنگ پرده نیز دقت کرد. اگرمیخواهید از مبلمان طراحی خارجی مانند محصولاتی که در ایکیا، آمازون و علی بابا است استفاده کنید یا از محصولات تولید داخلی، این ترفند ها به کار شما می آیند.

برای انتخاب درست و اصولی چیدمان منزل بهتر است از این ۱۰ روش کمک بگیرید تا گیج و گمراه نشوید

 

  • انتخاب سبک مبلمان و فرش

ابتدا باید در نظر بگیرید که شما علاقه به سبک مدرن یا سنتی دارید. اگر علاقمند به سبک مدرن هستید باید بدانید در سبک مدرن مبل های راحتی با یک دراور ام دی اف یا کنسول آینه دار و فرش های مدرن ست می شوند. بهتر هست مبل های سلطنتی یا استیل را با فرش های سنتی و ایرانی ست کنید. ولی این قانونی هست که کارشناسان چیدمان عمل می کنند و نیازی نیست شما نیز طبق این اصول پیش بروید.

  • ایجاد تضاد بین رنگ ها

این سبک جز راحت ترین روش های ست کردن می باشد چون حتی با هزینه اندک می توان با تغییر رنگ کوسن ها تضاد را بین رنگ ها ایجاد کرد. همچنین می توان تضاد رنگ بین فرش و مبل ایجاد کرد که بسیار چشمگیر می باشد.

  • استفاده از رنگ مکمل

در این سبک حتما نباید رنگ مبلمان و فرش یک رنگ بوده و می توان از رنگ های مکمل استفاده کرد. این رنگ ها در کنار هم ربطی ندارند اما در کنار هم ترکیب دوست داشتنی را خلق می کنند و دکوراسیون منزل را از یکنواخت بودن رها می کند.

  • ست کردن کوسن با فرش

اگر مبل شما با فرش و پرده ست نیستند می توانید با گذاشتن کوسن های هم رنگ آن ها را با یکدیگر ست کنید. در این روش اگر مبل با پارچه ای ساده دارید می توانید از کوسن های طرح دار یا پارچه پرده طرح دار استفاده کرد.

  • ست کردن مبل با فرش های پر نقش و نگار

در این روش باید دقت به عمل آید که از مبل هایی با پارچه ساده و بدون طرح با فرش های شلوغ و پر نقش و نگار استفاده شوند.

  • ست کردن مبل و فرش بر اساس طرح ها

برای ست کردن مبل و فرش، بدون در نظر گرفتن یک رنگ خاص مبل و فرش را با هم ست کنید و برای این کار از تکنیک ست کردن طرح ها استفاده نمایید. به جای ست کردن رنگ ها، به سراغ طرح ها رفته و طرح به کار رفته در فرش را در نظر بگیرید و مبل خود را با آن ست کنید.

  • ست کردن مبل با فرش های طرح دار و شلوغ

اگر فرش منزل شما پرنقش و نگار و رنگ است پس مبلمان شما باید تک رنگ باشد و یا اگر از دو رنگ هم استفاده می کنید؛ نباید پارچه رومبلی شما گلدار و شلوغ باشد و باید پارچه رو مبلی شما ساده تر و با نقوش کم رنگ تر باشد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد